#777 Год: 2013 Автор: Geoff Sholler Жанр: CG Game development Издательство: Packt Publishing ISBN: 978-1-84969-580-0 Язык: Английский Формат: PDF/ePub Качество: Изначально компьютерное (eBook) Интерактивное оглавление: Да Количество страниц: 156 Описание: The Unreal Engine is used in many games out on the market. It's also used in other industries for things such as simulation. Regardless of the use, any product using the Unreal Engine will also use the Unreal Development Kit and the tools within it. This book will cover most of the tools included in the Unreal Development Kit.
Preface 1 Chapter 1: Hello UDK! 5 Setup 6 System requirements 6 Download 7 Installation 8 Folders 8 Shortcut 9 Summary 10 Chapter 2: Moving Around in the Development Environment 11 Content Browser tabs 12 Actor Classes 12 Levels 13 Scene 13 Layers 13 UI and Viewport layout 14 Viewport Camera Controls 15 Hotkeys 16 Viewport toolbar 17 Editor toolbars 19 Summary 19 Chapter 3: Building the Geometry of the World 21 CSG brushes and volumes 23 Builder Brush 23 Geometry Mode and the Pen tool 24 Terrain tool 26 Foliage tools 30 Summary 31 Table of Contents [ ii ] Chapter 4: Filling Out your World with Details 33 Static meshes 33 Architecture 33 Decoration 36 Particle effects 37 Lighting 42 Post processing 44 Summary 45 Chapter 5: Kismet and Matinee 47 Introduction to Kismet 47 Hello world 48 Events 51 Actions 53 Conditions 55 Variables 56 Subsequences 57 Matinee 58 Director 59 Summary 62 Chapter 6: AI Navigation, Pathing, and Enemy Setup 63 Pylons and navigation meshes 63 Path Nodes 67 Enemies 69 Spawning enemies 69 Enemy movement 72 Combat 74 Gameplay 75 Summary 82 Chapter 7: Physics 83 Fractured static meshes 84 Basic physics actors 88 Complex physics actors/ragdolls 90 Other physics actors 92 Physics Volume 93 Force and Impulse actors 94 Summary 95 Table of Contents [ iii ] Chapter 8: Sounds 97 Sound cues versus sound wave data 98 Types of sound actors 98 Using sound cues 99 Ambient sound 99 Ambient sound movable 99 Using sound wave data 100 Ambient sound simple 101 Ambient sound non loop 101 Ambient sound non looping toggleable 101 Ambient sound simple toggleable 101 Playing sounds in Kismet 102 Playing sounds in Matinee 102 Sound Cue Editor 103 Summary 108 Chapter 9: Materials 109 Importing a texture 110 Material Editor 110 Constants 114 Coordinates 114 Math 114 Parameter 115 Texture 115 WorldPosOffset 115 Decal materials 116 Summary 116 Chapter 10: Characters and Animation 117 Anim Set Editor 118 Sockets and the Socket Manager 119 Animation Notifies 121 Anim Trees 125 Animating placed skeletal meshes 126 Animating in Matinee 127 Summary 129 Appendix : Glossary of Terms 131
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!