#777 Год выпуска: 2009 Производитель: Digital Tutors Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=202 Автор: Kyle Green Продолжительность: 5 ч. 39 мин. Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: In this series of Softimage tutorials we will learn how Softimage can be used to create next-generation game assets that contain high levels of detail. This tutorial will take you through every step of the creation process, so we will start by setting up rotoscopes within Softimage to use as reference. From there, we will use a variety of polygon modeling techniques to create low-resolution and high-resolution versions of our asset. Once that stage is complete we will use the Softimage Ultimapper to transfer all of the hi-res detail back to our low-res mesh using normal maps.
1. Introduction and Project Overview 2. Setting up Rotoscope references 3. Getting started with modeling the central area of the gun 4. Modeling the gun's handgrip 5. Creating the ammunition magazine for the M-16 6. Finishing the magazine and trigger geometry 7. Repurposing geometry to create the trigger guard 8. Adding secondary details to the main area of the weapon 9. Modeling the forward hand guards of the M-16 10. Creating the weapon's barrel and front sights 11. Finalizing the geometry for the front sights 12. Modeling the shoulder stock of the M-16 13. Cleaning and redirecting shoulder stock geometry 14. Modeling the M-16 scope 15. Optimizing polygon count in our low-res geometry 16. Starting high resolution detailing of the M-16 17. Modeling high resolution details for the weapon scope 18. Adding detailed ridges for the forward hand guards 19. Detailing the handgrip area of our weapon 20. Modeling the subtle raised areas on the M-16 21. Creating recessed areas of the magazine clip 22. Adding several secondary details to the M-16 23. Modeling the weapon's ejection port cover 24. Refining and detailing the trigger guard geometry 25. Detailing the front handle of the M-16 26. Starting the UV Layout process on low-resolution geometry 27. Applying UVs to cylindrical areas of the M-16 28. Techniques for fixing overlapping UVs in Softimage 29. Utilizing Contour Stretch UV subprojections 30. Laying out the UVs of the forward hand guards 31. Laying out the UVs of the front sights 32. Creating UVs for the central area of the M-16 33. Merging all low resolution geometry into a single mesh 34. Merging all high resolution geometry into a single mesh 35. Using the Ultimapper to create detailed normal maps 36. Fixing Ultimapper sampling errors using Photoshop 37. Creating color maps for the weapon using Photoshop
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!