[b]Enhancing Automotive Design Concepts in 3ds Max and Photoshop[/b]
#777 Год выпуска: 2013 Производитель: Digital Tutors Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=12...dd0ef7d51ada6644 Автор: David Bodenstein Продолжительность: 11:00:00 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: In this series of tutorials we will learn how to improvise a car design using 3ds Max and Photoshop. This training is partly design-based and partly skill-based, covering tips and tricks to do with designing, improvising ideas, and modeling as efficiently as possible. We will look at how to edit existing models, create clean topology and details more quickly using various tools in 3ds Max. We will take existing car models to help generate ideas directly in 3D. From there we will create various working-models to help us find inspiration and develop a finished design. We’ll be introducing you to some fast methods in Photoshop to rework quick renders of your working models to generate some concept images to get you started. We will look at improvising wheels, a grill and the lights to finish up the design. Lastly, we'll go over a straightforward method to render out visuals of your work so you can present your models and design more effectively. ----------------------------------------------------------------------------------------------
В этой серии уроков мы будем учиться импровизировать дизайн автомобилей с использованием 3ds Max и Photoshop. Это частичное обучение дизайну на основе квалификации, охватывающее советы и приемы, чтобы сделать проектирование, импровизируя идеи и моделирование максимально эффективно. Мы посмотрим на то, как редактировать существующие модели, создать чистую топологию и детали более быстро с помощью различных инструментов в 3ds Max. Мы будем использовать существующие модели машин, чтобы помочь сгенерировать идеи напрямую в 3D. Мы будем создавать различные рабочие модели, чтобы помочь нам найти вдохновение и разработать готовую конструкцию. Мы представляем вам некоторые быстрые методы в Photoshop для быстрой переработки вашей рабочей модели для формирования определенной концепции изображения, чтобы вы начали. Мы посмотрим на импровизации колеса, решетки и фары, чтобы закончить дизайн. Наконец, мы рассмотрим простой метод для вывода изображения, и вы сможете представить свои модели и дизайн более эффективно.
Lesson 1 Introduction and project overview 01:05 Lesson 2 Discussing the design 16:29 Lesson 3 Introduction to optimizing models and constraints 15:21 Lesson 4 Moving the model features 11:59 Lesson 5 Improvising a front fender 26:15 Lesson 6 Continuing to improvise a front fender 21:33 Lesson 7 Using the FFD modifier 07:47 Lesson 8 Design considerations 16:23 Lesson 9 Saving methods in 3ds Max 08:02 Lesson 10 Improvising new forms on the ODP Concept 09:32 Lesson 11 Shaders for 3D modeling 10:01 Lesson 12 Looking at design problems 13:52 Lesson 13 Creating forms on the bonnet area 24:21 Lesson 14 Using weights to create a sharp edge 12:44 Lesson 15 Tweaking the front 20:00 Lesson 16 Correcting improvised topology 15:35 Lesson 17 Improvising a new headlight area 22:00 Lesson 18 Creating front bumper details 06:32 Lesson 19 Mocking-up a new back 17:58 Lesson 20 Tweaking and studying the back 15:55 Lesson 21 Comparing two working designs 16:43 Lesson 22 Viewport lighting 06:10 Lesson 23 Rapid concept renders 08:15 Lesson 24 Rapid concept variations 20:15 Lesson 25 Rapid concept art from 3D models 16:27 Lesson 26 Concept art detailing 12:17 Lesson 27 Generating plans from your working models 08:32 Lesson 28 Starting the finished bodywork 07:07 Lesson 29 Setting up our key points 04:27 Lesson 30 Working on the fender area 05:24 Lesson 31 Creating clean topology around the headlight 09:23 Lesson 32 Creating clean topology on the front bumper 05:51 Lesson 33 Soft select with negative bubble settings 03:18 Lesson 34 Creating some forms for the back end 15:03 Lesson 35 Putting in doors and finishing details 14:29 Lesson 36 Creating an air-vent detail 12:05 Lesson 37 Creating a chrome detail 14:20 Lesson 38 Making the grill geometry 11:29 Lesson 39 Fitting a curved grill 13:20 Lesson 40 Improvising alloy wheels 09:46 Lesson 41 Taking the wheel design further 22:45 Lesson 42 Finishing details of the wheels 16:52 Lesson 43 Fixing the topology at the center of the wheels 14:47 Lesson 44 Looking at wheel variations 04:55 Lesson 45 Fitting shapes as separate geometry 11:18 Lesson 46 Setting up the back lights 06:25 Lesson 47 Bridging the back light shapes 09:13 Lesson 48 Finishing details of the back lights 09:02 Lesson 49 Render setup in 3ds Max 09:26 Lesson 50 Setting up the HDR Light Studio environment 14:26 Lesson 51 Photoshop setup 11:30 Lesson 52 Glow and lens flares 12:38
Файлы примеров: присутствуют Формат видео: MP4 Видео: MPEG4 Video (H264) 1280x720 15fps 1129kbps Аудио: AAC 32000Hz stereo 192kbps
Доп. информация: Required Software: 3ds Max, Photoshop, HDR Light Studio
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!