#777 Год выпуска: 2013 Производитель: Digital Tutors Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/tutorial/1334-Rigging-...-Boss-in-3ds-Max Автор: Delano Athias Продолжительность: 05:00:00 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: In this set of 3ds Max tutorials we will learn how to rig and animate a boss for a video game. What are the steps that go into creating a control rig and a sequence of animations for a game boss, and how do we export all of this data our for a game engine like Unity? These are the topics that we will cover in this course. We'll start by creating a skeleton for our boss asset. We'll then cover time-saving skinning techniques and learn how to set up control objects. We'll learn how to keep the entire rig clean and animator-friendly. We'll also learn how to set up systems to automate certain movements that will help to enhance our animations! To conclude the tutorial, we will learn how to approach animating various sequences of our game boss before exporting all of our work for use in Unity. By the end of this tutorial, you will have the skill-set to rig and animate your own game boss. ----------------------------------------------------------------------------------- В этом видеоуроке мы научимся делать риггинг и анимацию персонажа для видео игры.
Lesson 1 Introduction and project overview 01:01 Lesson 2 Setting up our scene and creating bones for the vertebrae 15:40 Lesson 3 Adding bone objects for the jaw and legs 12:26 Lesson 4 Building bone objects for the mandibles and claws 14:48 Lesson 5 Creating bone objects for the primary arms 11:14 Lesson 6 Rigging the secondary arms 10:45 Lesson 7 Skinning the model 09:51 Lesson 8 Refining skin deformations 10:39 Lesson 9 Creating a global control 08:03 Lesson 10 Setting up controls for the COG, vertebrae, and gaster 16:34 Lesson 11 Creating controls for the legs and claws 19:42 Lesson 12 Controlling the arms 15:35 Lesson 13 Setting up controls for the neck and head 08:10 Lesson 14 Adding controls to the jaw and mandibles 13:27 Lesson 15 Automating the movement of the smaller arms 08:28 Lesson 16 Finishing the automated system for the smaller arms 07:20 Lesson 17 Getting our rig ready for animation 03:35 Lesson 18 Animating the anticipation to the attack of the creature 09:32 Lesson 19 Finishing the blocking pass of the first sequence of the anticipation of the creature 10:15 Lesson 20 Blocking in the second sequence of the anticipation of the creature 09:54 Lesson 21 Completing the blocking pass of the anticipation of the creature 07:03 Lesson 22 Refining the anticipation sequence 12:57 Lesson 23 Cleaning up the anticipation to the attack 16:21 Lesson 24 Starting on the fall of the creature 10:13 Lesson 25 Wrapping up the blocking pass of the fall 15:08 Lesson 26 Polishing the fall 15:17 Lesson 27 Final animations of the game boss and exporting animation out of 3ds Max 06:25
Файлы примеров: присутствуют Формат видео: MP4 Видео: MPEG4 Video (H264) 1280x720 15fps 801kbps Аудио: AAC 44100Hz stereo 128kbps
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!