[Digital Tutors] Creating a Game-Ready Tommy Gun in 3ds Max (Creative Development) (3ds Max 2013 + Photoshop CS6 + Marmoset Toolbag 1.08) [22.04.2013, ENG]
Creating a Game-Ready Tommy Gun in 3ds Max (Creative Development)
#777 Дата выпуска: 22.04.2013 Производитель: Digital Tutors Сайт производителя: www.DigitalTutors.com Прямая ссылка на урок: Digital Tutors (Creative Development) - Creating a Game-Ready Tommy Gun in 3ds Max Автор: Maciej Jura Продолжительность: 06:56:17 Тип раздаваемого материала: Видеоурок Язык: Английский Описание: Делаем знаменитый пистолет-пулемёт Томпсона (Томми-ган, маскот Мафии) в 3ds Max. Моделька пулемета заточена под игровые движки, как то: UDK, Unity и CryEngine.
In this series of tutorials we take a look on process of creating a gun for use in a game engine like UDK, Unity, or CryEngine. We go through this process bit by bit starting off by creating a high poly version of the gun using subdivision techniques. The next step will be creating a low-poly version. When this is finished we will take a look how to unwrap elements in order to create the UV Layout. Then we move on to baking ambient occlusion and normals maps. We use Render To Texture dialog in 3ds Max to accomplish this. After we finish it we'll move over to Photoshop and start to create a diffuse map as well as a specular map. Lastly we'll check our results in Marmoset Toolbag.
Chapters
01. Introduction and project overview
02. Overview of the tool and starting modeling
03. Creating the high poly gun
04. Modeling the barrel
05. Creating the main frame
06. Finishing the main frame
07. Modeling the sight and other metal details
08. Modeling the details for the second half
09. Adding the small details
10. Modeling the magazine
11. Fixing some issues on the mesh
12. Creating the low poly version
13. Continuing to retopologize
14. Finishing the retopology
15. Last touches on the low poly version
16. Unwrapping the gun
17. Baking normal map and ambient occlusion
18. Fixing the maps in Photoshop
19. Creating the selection mask
20. Continuing to paint textures for the gun
21. Finishing textures and creating the specular map
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!