(Classical, Baroque) Lamento d’Arianna: C.Monteverdi, S. Bonini, F. A. Costa & A. Il Verso (The Consort of Musicke; Kirkby, Tubb, Holden, Nichols, Cornwell, King, Thomas, Wistreich, Rooley) - 2011, MP3 (tracks) 320 kbps
Lamento d’Arianna: C.Monteverdi, S. Bonini, F. A. Costa & A. Il Verso (The Consort of Musicke)
#777 Жанр: Classical, Baroque Год издания: 2011 Издатель (лейбл): Deutsche Harmonia Mundi Номер по каталогу: DHM 88697 97450 2-3 Аудиокодек: MP3 Тип рипа: tracks Битрейт аудио: 320 kbps Продолжительность: 73:05 Источник: lossless Наличие сканов в содержимом раздачи: да Треклист: Claudio Monteverdi (1567-1643) 01. Lamento d’Arianna a voce sola 02. Lamento d’Arianna a 5 Severo Bonini (1582-1663) 03. Lamento d’Arianna in stile recitativo Francesco Antonio Costa (16th/17th cent.) 04. Lamento d’Arianna a voce sola Antonio Il Verso (?1560-1621) 05. Lasciatemi morire a 5 Claudio Monteverdi 06. Pianto della Madonna a voce sola
Исполнители: The Consort of Musicke: Sopran: Emma Kirkby, Evelyn Tubb, Poppy Holden Alt: Mery Nichols Tenor: Joseph Cornwell, Andrew King Bass: David Thomas, Richard Wistreich Anthony Rooley
[spoiler="Доп. информация:"]
L'Arianna (English: Ariadne) (SV 291), composed in 1607–08, was the second opera by the Italian composer Claudio Monteverdi. One of the earliest of the Baroque period and indeed of any operas, it was first performed on 28 May 1608, as part of the musical festivities for a royal wedding at the court of Duke Vincenzo Gonzaga in Mantua. All the music is lost apart from the extended recitative known as "Lamento d'Arianna" ("Ariadne's Lament"). The libretto, which survives complete, was written in eight scenes by Ottavio Rinuccini, who used Ovid's Heroides and other classical sources to relate the story of Ariadne's abandonment by Theseus on the island of Naxos and her subsequent elevation as bride to the god Bacchus.
The opera was composed under severe pressure of time; the composer later said that the effort of creating it almost killed him. The initial performance, produced with lavish and innovative special effects, was highly praised, and the work was equally well received in Venice when it was revived under the composer's direction in 1640 as the inaugural work for the Teatro San Mois
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!