#777 Дата выхода: 2013 Жанр: Стратегии, песочницы Официальный сайт:ссылка
Разработчик: Factorio Издатель: Инди игра
Язык интерфейса: Ru/En Язык озвучки: Не озвучена Язык субтитров: Местами русский Версия: 0.8.0 Тип издания: Repack
Системные требования: Не заявлены Таблетка: вшита
Описание: 2128 год. Земля страдает от перенаселения. Ресурсы на исходе. Человечество на краю коллапса, и его время на исходе... Правительство Земли отправило во все уголки вселенной космические зонды, для поиска пригодных для жизни планет. Хорошие новости пришли от LCX-75, маленькой планеты находящейся в 17.2 световых годах от Земли. Предварительные тесты оказались очень позитивными. Были обнаружены примитивные признаки жизни. Атмосфера пригодна для жизни и обнаружено присутствие воды. Также были обнаружены большие залежи древних ресурсов, которые на Земле уже давно закончились, таких как уголь, железо, и медь. Земное правительство решило отправить туда экспедицию, для подготовки планеты к прибытию нескольких миллионов живущих на Земле людей. Экспедицию возглавил капитан Рейнольдс, известный по созданию земной колонии на Луне. Люди Земли с надеждой наблюдали за удаляющимся кораблем... Спустя несколько лет, корабль экспедиции наконец-то приблизился к пункту своего назначения. Обслуживающие корабль андроиды разбудили команду и запустили процедуру приземления. Планета уже была видна невооруженным взглядом, и это было прекрасное зрелище. Капитан Рейнольдс стоял в своей каюте и наблюдал за приближающейся планетой. "Вот он, новый дом для более 5 миллионов людей. Условия на Земле становятся все хуже с каждым днем. Правительство Земли в отчаянной попытке облегчить ситуацию уже отправило к этой планете большую часть колонизационного флота. У нас есть около 10 лет, чтобы подготовить планету для новых поселенцев. Вот это задание! Со мной лучшие люди и лучшее оборудование, но я уверен, что работенка будет адской. Даже не представляю что будет, если мы потерпим неудачу..." В тот же день капитан Рейнольдс очнулся на поверхности планеты, среди обломков своей спасательной капсулы. И судя по всему других выживших не было. Кто же теперь подготовит планету для колонизации? Первые поселенцы уже летят сюда через бескрайний космос. Солнце садилось, и никто не знал, какая опасность таится в тени тех огромных и страшных деревьев...
Включение РУССКОГО языка: Main Menu - Options - Other - Locale (ru). Перезапустить игру.
Factorio - 2D-песочница в которой вам предстоит подготовить чужую планету для комфортного проживания земных жителей! Вы будете добывать ресурсы, исследовать технологии, строить инфраструктуру, автоматизировать производство, и сражаться с чужеземными врагами. Используйте воображение, для проектирования своих фабрик, комбинируйте простые элементы для создания сложных структур. Разумно применяйте навыки менеджмента, чтобы все это стабильно функционировало.
Version: 0.8.0 Date: 6.12. 2013 Features: - Construction robots that can be used to automatically repair and reconstruct damaged structures. - Roboport - the home, charging point and transmission provider for the logistic and construction robots. - Recreated the new hope campaign (now 4 levels instead of 2). - Redesigned the map editor (separate editing layers, brush / spray / cursor tool, better character edit gui) - Structures keep their damage when mined and built again. - Structures can be manually by the player repaired with repair-pack. - Chests inventory size can be limited. - Inserters always work for loading/unloading in the train station, even when facing the gap between wagons. - Guis for item selection (i.e. inserter filters) uses Item Group tabs. - Zooming to cursor (like in online maps) in god / ghost controller, map and map editor. - Logistic robots take items on the way to chests into consideration when trying to keep separate chests for separate items. - Wiring cables in the map editor. Graphics: - New terrain graphics. Terrain is composed of tiles of different sizes (1x1 up to 4x4) - Laboratory has a light source. - Option to turn off showing pollution in minimap even when the detailed info is on. - Flickering light of furnace and boiler. - Highlighted chunk edges in paused game grid. - Cloud shadows over the terrain. Changes: - Unified all machines to show energy consumption (maximal) in entity info description. - Player starts with one burner mining drill and one furnace in the freeplay. - Unified the crafting time, crafting time 1 is now equal to 1 second of manual crafting. Crafting speed of assembling machine is relative to the speed of manual crafting. - Disabled loading of saves before 0.4.0 version (You can use 0.6.4 to load any old saves and re-save them). - Disabled technologies are not visible as continuation in the technology preview window. Bugfixes: - Fixed bug with the game being slow when the player was moving after the display was resized. - Fixed lack of correction of tiles when the tile with invalid neighbour is created. (grass in deep water for example) - Fixed of crash when trying to play a game with autosave interval set to never. - Fixed bug of wrong connection of pipe to ground when rotated. - Fixed incorrect calculation of mining speed of mining drills showed in tooltips/entity info - Fixed crash when viewing electric network info and the pole was removed or disconnected from the network. - Fixed bug with armor being insertable into the mining tool slot. - Fixed bug of the assembling machine with modules inside rebuilding. - Fixed bug with inserter not taking items from more stacks of the container when needed. - Fixed crash when connecting smart/logistic chest that was fast-rebuilt to circuit network. - Fixed directions of movement of disconnected/connected trains while the train is moving. - When manually controlling the train movement, the back/forward direction is determined by the direction of the currently occupied locomotive. - New inserted station to the train schedule are inserted under (instead of above) the currently selected station. - Stricter rules for enemy expansions. - Fixed shift building of smart inserters with green wires. - Fixed unlimited length of wire when shift building smart inserters. - Fail silently when player data cannot be loaded. - Configs are saved before unloading graphics and sound. Optimisations: - Enemy spawners are deactivated when there is no enemy force nearby. Balancing: - Increased mining speed of burner mining drill. - Increased the life time of defender robot from 30 to 45 seconds. - Changed the recipe of defender robot, instead of 2 steel, it requires piercing bullet magazine - Increased the range of the rocket from 20 to 22. - Decreased the range of medium worm from 25 to 20. Scripting: - Added onplayercrafteditem event. - Added read/write property currentresearch to LuaLorce. - Added the option to create and manipulate the checkbox gui element. - GameViewSettings to control what is shown in the game view. - LuaUnitGroup valid and members attributes. - Lua API call to check if path finder is busy (game.ispathfinderbusy). - Lua API call game.findnearestenemy. - Lua API call unitgroup.startmoving. - Lua API can read and control the wind. - Lua API to control the train (LuaTrain). - Added heldentity to the LuaEntity (only for insterters). - Zooming can be controlled in the lua script. - Lua API to read / write the mouse cursor. - Building the entity from the cursor. - Lua API to control god's flashlight. - Lua API to read / write player cursor stack. - Lua API to read fuel value, group and place result of LuaItemPrototype. - Lua API to read / write player states (riding state, walking state, mining state). - Lua API to check and start driving - Lua API to write entity orientation (works only on biters so far). - LuaTile has a field valid. - Added methods read and write pollution (game.pollute/getpollution) - Fixed crash when manipulating not generated LuaTile. - Fixed the bad coordinates of area in onchunkgenerated event for negative coordinates. Modding: - Enabled migration between different entity types. - Moved PathFinder settings to map_settings.lua - Added energy per hit point to rolling stock prototype (energy_per_hit_point). - Changed the energy specification in energy source from number to the energy amount format (J/W). - Changed mining drill specification to use mining_power instead of mining_speed and mining_speed instead of effectivity. - Moved light cone specification into data (character, car, locomotive). - Mods can specify allowed combinations of neighboring terrain tiles. Known Issues: - there are ocasional "thin lines" in the generated terrain - on Mac OSX 10.9 the game crashes during shutdown (configs are saved) Version: 0.7.5 Date: 29.10. 2013 Bugfixes: - Fixed that the train didn't stop in front of red signal in special circumstances. - Fixed the resistance->damage calculation for damage amount near the resistance. - Fixed bug causing crash with one specific rail setup. - Fix of loading save with non empty modular armor in secondary quickbar. - Fixed loading game with the armor gui opened. - Fixed that logistic robots brought wrong item to requester chest occasionally. - Fixed bug when enemies would after distraction attack neutral objects (rails, poles, buildings, etc.) - Enemies will now attack neutral objects only after pollution attack or close to their spawner. - Resources no longer disappear when enemy bases are built on top of them. - Fixed rail collision boxes, tight double rail turns don't act as single block. - Fixed some missing prerequisites in the technology tree. - Fixed crash when setting recipe of assembling machine in map editor. - Fixed too high select item list in game with lot of items (added by mods). - Added Inserters/Assembling machines/Furnaces to player placeable in map editor When placed as neutral, upgrades/technologies of player will not affect these machines when placed as neutral. - Fixed rare crash in the first demo level. Graphics: - Removed reference dots in rail pictures. Balancing: - Slightly larger resource deposits. - Halved the price of rails (Rails are crafted in pairs now). - Increased stack sizes of walls (32->64) and logistic robots (16->32). - Increased character inventory size (56->60). - Moved big electric pole from electric energy distribution 2->1 (no blue science packs needed). - Removed the iron working research - Decreased the unit count for automation research (15->10). Scripting: - Deactivated beacon will stop giving bonuses. - Fixed crash in train destructor when there is an syntactic error in the lua script. - Fixed crash when reading held stack of inserter with an empty hand. - Fixed error when parsing the compound command for unit / group. Version: 0.7.4 Date: 22.10. 2013 Bugfixes: - Fixed loading of filters of smart inserters. - Fixed crash when loading a game from the new hope campaign. - Disallowed deleting rails under the train in the map editor. - Fixed bug with moving trains in the map editor. - Fixed missing name of stations built in map editor. Balancing: - Decreased explosive resistance of medium/big biter from 20/30% to 10%. Version: 0.7.3 Date: 21.10. 2013 Features: - Show the mining area of electric mining drill when building/selected. - Logistic robots delivery is evenly distributed between provider/requester chests. - Mining drill evenly distributes the selection of resource to be mined in its radius. - Radar explores one unexplored chunk when the sector scanning progress finishes up to distance of 14 chunks. Bugfixes: - Fixed the bug of map not showing entities on the right/bottom side of the map. - Fixed the bug of the mining resource slot of mining drill being in the left top corner when no resource was available. - Fix of crash when getting recipe info of item with cyclic recipes. - Game ignores non-save directories in the save folder. - Keep modules in assembling machine when fast rebuilding. - Fix of crash when using save with removed/changed items in the filter slot of filter inserter. - Fixed crash when building rolling stocks immediately connected to other rolling stocks. - Disabled enemy expansion in campaign levels. - Fixed bug of research window having two text over each other when the research window is open. - Fixed that radar was working without electricity. - Bonus production of assembling machine is reset when the player changes the recipe. - Fixed bug of strange behavior when effeciency modules inserted into machine. Balancing: - Faster mining speed of burner mining drills (66% speed and consumption boost). - Restricted usage of productivity modules in beacons. - Resource richness increased by approximately 20%. - Discharge defense damages only enemies, has increased damage (300%), smaller cooldown and smaller power consumption. - Increased the damage radius of explosive rocket from 4 to 6. - Increased the effect range of the slowdown capsule from 7 to 9. Scripting: - Fixed that item created by game.createentity didn't start moving on transport belt. Modding: - Allowed to limit type of modules insertable to beacon/assembling machine. Version 0.7.2 Date 17.10.2013 Features: - Added low graphics option for cards with lower amount of video memory. - Better error reporting for some updater error states. BugFixes: - Fixed bug when engine was not able to load map with removed tiles (loading save with active tile mod that is not present now). - Fixed bug with evolution factor being > 1. - Fixed bug with car being damaged by shooting shotgun while driving it. - Fixed crashes in editor (related to unzooming and exploring new areas). - Inserter putting coal in the furnace that has already picked the coal up will put it there even when there is over 5 items in the furnace. This will avoid stuck inserter when there are more than one feeder at the same time. - Fixed "all technologies" button in the sandbox mode. - Fixed unpredictable behavior of "None" and "Very Big" starting area settings. - Fix bug of loading map that contains removed/migrated items in logistic request slots or in logistic robots on the way. - Fixed bug with "teleporting" enemy expansion groups. - Tweaked small enemy and group movement bugs. - Fixed bug of burner mining drill accepting more than 5 coal (up to full stack) by inserters. - Fixed bug with the double click in list dialogs Game was loaded even when clicked on two different items in the short period of time. - Fixed bug when settings to not use item groups in character crafting gui were not working. - Fixed bug of active window not being always on top (minimap was over it). - Fixed bug of the mining drill consuming resource even when executing the bonus production (given by productivity modules). - Fixed crash when spawning on the player port. - Fix in the recipe requirements calculations. - Total raw calculates requirements per one item with float numbers (circuit needs 1.5 copper for example) - Fixed crash when opening the modular armor in the container. - Fixed inconsistency in gui opening state when destroying entity (chest) that contains currently opened armor. - Fixed crash when inventory with currently opened armor was destroyed. - Fixed bug that caused production modules make lab work faster. - Fixed bug that caused remaining pollution in inactive chunks. - Fixed bug in gui opening after switching controllers. - Fixed crash when trying to manipulate armor with paused game. - Remnants are buildable/selectable in the map editor. - Biters are gettings stuck less now. - Fixed bug crash when loading save with two trains next to each other. Changes: - Changed the recipe for lab to require 4 transport belts instead of 5. Scripting: - Added write access to energy property of entity. - Added read/write access to the peacefulmode boolean (game.peacefulmode) -------------------------------------------------- Version 0.7.1 Date 8.10. 2013 Features: - Toolbelt technology adds second quickbar. - Gun turret damage upgrades. - Added late game destroyer robots that follow the player and shoot powerful blue laser. - Added middle game defender robots that follow the player and shoot bullets. - Research screen shows current or last completed research. - Walls, machines and railroads leave remnants when destroyed. - Peaceful mode in freeplay. Biters don't attack unless attacked. Worms still shoot on sight. Changes: - Slowed down the enemy evolution to 1/3. - Enemy spawning cooldown depend on evolution level. - Less expensive and faster crafting of the piercing bullet magazine (5 copper instead of 10) - Less expensive capsules - Increased armor resistances. - 1/2 crafting time of all modules, all 10/10 advanced circuit /normal circuit requirements changed to 5/5. - Advanced circuit requirements 4/4 circuits/cable changed to 4/4 - Express transport belt iron gear wheels requrement 15->10 - Transport belt to ground craftable in pairs (price is doubled, time kept the same) - Faster extension and rotation speed of the gun turret. - First 2 levels of research effectivity don't require blue science packs. - Automobilism doesn't requre blue science pack and prerequisite change from logistics-3 to logistics-2. - Basic accumulator capacity increased from 2.5kJ to 5kJ, input/output flow increased to 300W. - More effective logistic robot speed upgrades (25% of basic speed cumulative) - Slow down capsule effect time increased from 20 to 30 seconds. - Gun turret range extended from 15 to 17. - Damage increases: Grenade 10->25, Rocket 40->60, Explosive rocket 20->40 - Lowered initial natives evolution further away from the start. - Fast Inserter has now the same speed as Smart Inserter. - One time migration that replaces all the smart inserters without the cable connection or filter by Fast Inserters. - Iron gear wheel stack size increased from 64 to 128 - Decreased resting energy consumption of laser turret to 1/3. - Removed the blue potion prerequisite for solar panels. - Removed the limit of one logistic robot order per tick. - Speed module doesn't produce additional pollution (except for pollution increase from speed) BugFixes: - Fixed memory leak created when any text on the screen was printed (including gui). - Fixed crash on shift + space after using a capsule. - Fixed map editor crash on zoom out. - Fixed missing english locales. - Fixed bug with smelting single resource in the furnace. - Added missing pollution descriptions. - Enemy bases should no longer appear on water. - Fixed crash when opening production and character gui together. - Fixed bug with off armor equipment placing. - Entity info panel is shown over armor gui. - Fixed that game.mapsettings.pollution.enabled didn't have any effect on the game. - Mining Mining drills/Labs with modules will give the modules back as well. - Pollution on the minimap shown only in the alt mode. - Fixed infinite item bug when holding item while crafting. - Fixed crash in god mode when editing armor contents. - Fixed crash when loading a game where the player is in the car. - Fixed crash when loading a game with ghost view. - Fixed showing damage alert when no actual damage is done. - Fixed that the electric network info didn't fit in 1280X1024 (and more square like resolutions). - Fixed bug with enemy spawners appearing in the player's starting area. - Alert notifications are visible on the minimap as well. Graphics: - New underground indication for belts / pipes. - Added creeper spawner graphics. - Added remnants for destroyed buildings and railroads. - Particle based stickers on slowed down enemies. Modding: - Added attack_reaction field for every entity with health. Scripting: - The current interface of lua scripting is up to date on factorio wiki. - Orientation read only field works for vehicle, fish and unit. - Added read/write field accelerationperenergymodifier, consumptionmodifier and frictionmodifier to LuaEntity(LuaCar). - Changed isvalid() method of LuaEntity to valid property. - Changed set/get methods to read/write property for active, destructible, minable, rotatable and operable of lua entity. - Changed getdroptarget/getdropposition to read property droptarget/dropposition - Changed set/get methods of alwaysday, gametime, darkness to read/write property of lua game. - Removed the connectcharacter/disconnectcharacter, it is done by assigning the player.character directly (nil disconnects). - All functions/properties accessible by player.controller are now accesible directly by player - getenergy method of lua entity changed to energy read only field. - disable/enable methods of lua recipe changed to read/write property enabled - set/get researched/enabled methods of lua technology changed to read/write property researched/enabled - added game.killallenemies() api call Version 0.7.0 Date 27.9.2013 Особенности: - В электрические буры теперь можно ставить модули. - Завод в настоящее время производит загрязнения. Загрязнение видны на карте после нажатия кнопки ALT. - Загрязнения в основном производятся добывающей дрелью, вещями которые сжигают уголь, установками станков и модулей. - Враги были заменены на малые, средние и большие. - Вражеские башни были заменены на малых, средних и больших стреляющих червей. - Атаки могут быть вызваны из за большого уровня загрязнения вокруг базы (теперь нет последовательных атак по скриптам). - Враги двигаются и атакуют в группах. - Враги бродят около своей базы когда им нечего делать. - Враги могут позвать сородичей на помощь когда вы на них нападаете. - Враги могут создавать новые базы. - Добавлены новые виды оружия (и боеприпасы к ним): дробовик, боевой дробовик, взрывные ракеты. - Добавлены обновления (и исследования) для всех типов боеприпасов и для лазерной башни. - Добавлены концепции капсул (используемых предметов). Капсулы используются из панели быстрого доступа. - Добавлены ярлыки быстрого доступа (1-5, shift 1-5) применяется в капсуле позиции мыши. - Текущие капсулы: основная граната, капсулы ядовитого облака (не повреждает здания), slowdon капсула (не работает на зданиях), боевой капсульный робот (создающийся робот(ы), который борется с врагами) - Игрок движется медленнее, когда он стреляет (различается в зависимости от оружия). - Добавлена модульная броня с перемещаемым снаряжением. Броня открывается щелкнув правой кнопкой мыши. - Оборудование может быть: ночное видение, ускоряющий экзоскелет, источники энергии, батареи, энергетические щиты, лазерная оборона, оборонительные разряды - У оружия есть различные типы повреждений, субъекты имеют разные сопротивления. - Добавлена статистика производства, похожа на статистику электроэнергии. (открывается на кнопку "P" по умолчанию) - "Shift-build" - применяется при строительстве последнего построенного объекта этого типа, со сменой установки. Это работает для сборки машин, логистики, умных сундуков и манипуляторов. Включает в себя схему проводки сети и внутренние настройки. - Лаборатории и горнодобывающие дрельные модули совместимы. - Логистические роботы стараются не смешивать различные элементы в сундуки если это возможно. - Размещение ресурсов в настоящее время использует "Autoplace" механизм, а также (смотрите "Lua" файлы данных). - Лучшая маркировка параметров генерации карт (изменена частота и размер), частота и размер менее зависимы друг от друга. - В автоматических обновлениях можно использовать прокси-сервер. GUI (графический интерфейс пользователя): - Всплывающие подсказки и хитрости. - Отмечается отсутствие основного ингредиента в рецепте (красная подсказка). - Показывание восстановления оружия / предметов, используемых в слоте. - Отладка настроек может быть изменена в игре (F4 запускает GUI). - Всплывает текстовое уведомление, когда поезд не имеет пути. - Автоматическое подключение подвижного состава в поездах, когда размещается с указанием. - Показано направление остановки поезда, когда будет построен / выбран. - Показано подключение / для подключения рельс, которые выбираются или будут построены - Дважды щелкните в сохранения / загрузки - откроется диалоговое окно / сохраняет игру. - Технологии сортируются в технологическом графическом интерфейсе пользователя (с использованием порядка строки) Графика: - Заменены текстуры врагов (единицы, башни). - Новые ящики отбора. - Новые линии обводки строений / графические стрелки в добывающей промышленности. Изменения: - Убраны манипуляторы с фильтром (объединены с умными манипуляторами), все манипуляторы с фильтром превращаются в умных манипуляторов. - У мины есть больший радиус повреждения и спусковой механизм. - Ошибочная загрузка сохранений до версии 0.3.0 (Вы можете использовать версию 0.6.4 чтобы загрузить любое старое сохранение и повторно перезаписать его). - Враги теперь могут уничтожить все постройки игрока которые найдут (не только лаборатории, башенки, логистических роботов, поезда и игрока, как было ранее) - Длинный манипулятор теперь помещает элемент на расстояние 2 (вместо 1). - Снижение прочности автомобиля с 2000 до 500, лазерных турелей с 350 до 250. - Увеличение прочности у стен с 200 до 350, и увеличение прочности большинства структур игрока. - У вражеских башен и монстров медленно восстанавливается здоровье. - Теперь электрические столбы соединяются со всеми другими в доступном радиусе. Предел: 5 соединений на каждый столб. - Строительство электрических столбов с зажатым шифтом строит их без каких-либо соединений. Исправления: - Прямо с пояса помещаются элементы от центра к одной из сторон, зависит от того как случайно вставлены элементы на поясе не должна вызывать заклинивание в U поворотах. - Нерушимые объекты теперь обрабатываются должным образом на пути поиска. - Исправлена очень медленная работа с большим количеством логистических роботов, когда не было места чтобы положить предметы в сундуки хранения. - Исправлен ряд критических ошибок в редакторе карт. - Исправлена путаница логистической системы при перестройке логистических сундуков. - Короткий номер формата works работает правильно для больших отрицательных чисел. - Исправлено аварийное завершение скрипта, при использовании режима бога во фриплэе. - Исправлена относительность защитной брони (изменено в обратную сторону. Раньше было 10% защиты, теперь 90%) - Инвентаризация игрока не авто-сортировалась когда деталь была обработана или доставлена логистическим роботом. - Крафтинг игрока графическим интерфейсом пользователя не обновлялся (количество элементов для крафта), когда игрок получал элементы из логистических роботов или собирал их с земли. - Исправлены острые края в новых картах. - Исправлен вылет при помещении боеприпасов игроком в панель быстрого доступа. - Исправлена ошибка потери бонуса производства в печи / сборка машины, когда выходной слот заполнен (теперь производство остановится вместо этого). - Подсказка предметов обновляется. Оптимизации: - Добывающий бур деактивируется когда ресурсы закончатся. - Ускорение на пути поиска (хотя найти путь вокруг очень больших озер по-прежнему трудно). - Ускорение движения врагов. (От них теперь не убежать) Сценарий: - Исправление Lua GUI элемента # IsValid функции, он выводил ошибку, когда элемент был признан недействительным. - Добавление Lua объекта для лица / пункта прототипа. Все прототипы могут быть приобретена по игре. (entity/item)prototypes. - Добавлен (сейчас только для чтения) способ доступа плитки game.gettile(x.y) (предоставляет имя свойства и collideswith метод) - Getenergy метод дополнительно работает на лампы, лаборатории, Электрические башни, аккумуляторы, автомобили, локомотивы и панели солнечных батарей. - Onchunkgenerated событие теперь называют для всех фрагментов, даже для исходной области и для блоков созданных в редакторе карты. Моддинг: - Результат стрельбы, снарядов, капсул и предметов, используемых в общем, в настоящее время имеет небольшой, но мощный структурный эффект. - Добавлен способ переноса / переименования объектов / пунктов прототипов. - Введён moddable в игру, широкие параметры настройки карты в data/base/prototypes/map-settings.lua.
Скриншоты:
В раздаче 2 версии - х32 и х64. Качаете нужную и устанавливаете. Инсталлятор стандартный, никаких дополнительных телодвижений не требует
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 9
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!