179 00:23:35,875 --> 00:23:37,999 Почему ты хочешь отдать эти вещи кому-то,
180 00:23:38,166 --> 00:23:44,415 кто думает, что ты мелкий, глупый, смешной, тупой, маленький человек?
181 00:23:44,583 --> 00:23:47,482 Потому что, даже если вы, как бы думаете, о таких вещах...
182 00:23:47,583 --> 00:23:49,082 Я всё равно люблю вас...
183 00:23:49,791 --> 00:23:52,749 Вероятно, это или глупость или мазохизм.
184 00:23:52,791 --> 00:23:54,749 Я не знаю.
185 00:24:16,458 --> 00:24:19,582 Что вы должны? Что вы должны делать?
186 00:24:26,250 --> 00:24:28,249 Ты, к стене.
187 00:24:38,583 --> 00:24:40,999 Это такая огромная стена.
188 00:24:44,125 --> 00:24:45,874 Так тяжело.
189 00:24:55,708 --> 00:24:57,082 Отпусти стену.
190 00:24:57,250 --> 00:24:58,790 Ох...
191 00:24:58,958 --> 00:25:00,707 Ох!
192 00:25:01,958 --> 00:25:04,290 Отпусти стену.
193 00:25:25,708 --> 00:25:27,457 Здесь вообще не должно быть стен.
194 00:25:27,625 --> 00:25:30,790 - Что? - Здесь вообще не должно быть стен.
195 00:26:02,791 --> 00:26:06,374 Они связали меня очень быстро.
196 00:26:06,541 --> 00:26:08,582 Кто связал тебя быстро?
197 00:26:08,750 --> 00:26:10,707 Кто тебя связал?
198 00:26:10,875 --> 00:26:12,749 Я не знаю.
199 00:26:20,708 --> 00:26:23,124 В любом случае, они знали, как надо хорошо связывать.
200 00:26:23,291 --> 00:26:24,957 Они знали, что?
Формат : Matroska Версия формата : Version 2 Размер файла : 1,74 Гбайт Продолжительность : 1 ч. 50 м. Общий поток : 2248 Кбит/сек Дата кодирования : UTC 2013-09-30 20:44:15 Программа кодирования : mkvmerge v6.2.0 ('Promised Land') built on Apr 28 2013 12:22:01 Библиотека кодирования : libebml v1.3.0 + libmatroska v1.4.0
Аудио Идентификатор : 2 Формат : AC-3 Формат/Информация : Audio Coding 3 Расширение режима : CM (complete main) Идентификатор кодека : A_AC3 Продолжительность : 1 ч. 50 м. Вид битрейта : Постоянный Битрейт : 192 Кбит/сек Каналы : 1 канал Расположение каналов : Front: C Частота : 48,0 КГц Битовая глубина : 16 бит Метод сжатия : С потерями Размер потока : 152 Мбайт (9%) Язык : English
Текст Идентификатор : 3 Формат : PGS Режим смешивания : zlib Идентификатор кодека : S_HDMV/PGS Идентификатор кодека/Информация : The same subtitle format used on BDs/HD-DVDs Язык : English
Jane Arden's The Other Side of the Underneath is a seriously disturbing film. It is also an uncharacteristically bold one. I think that in a lot of ways it is quite similar to Bernardo Bertollucci's Partner (1968), a film about a young revolutionary, played by Pierre Clementi, whose life changes dramatically when a double appears and foils his plan to commit suicide. In the opening scene of The Other Side, a schizophrenic woman (Sheila Allen, The Legend of Spider Forest) is pulled out of a lake and placed in an asylum.
The film is based on director Arden's "A New Communion for Freaks, Prophets and Witches", a play she staged with the Holocaust women's theatre troupe. It is comprised of a number of different episodes, each exploring a specific theme – female exploitation, voyeurism, sexual deprivation, etc. The Other Side is also a reflection of its creator's brush with madness.
The key concept behind The Other Side is intriguing. The film argues that madness is part of a cycle that leads to sanity. It also stresses that this complex process is often misunderstood by those who have never experienced madness. Cultural and societal taboos are cited amongst the main reasons for its existence.
The Other Side is also a radical feminist film, one that does not shy away from promoting chaos as a form of liberation. Purely political statements, however, are not part of the film's narrative.
Viewers unfamiliar with director Arden's legacy will undoubtedly be shocked with The Other Side. This is an extreme piece of cinema, which I suspect even the most liberal of viewers may find difficult to tolerate. There is a sense of anger in it that borders nihilism in its most pure form.
Shot on locations in Wales, The Other Side does not impress with smooth and elegant visuals. On the contrary, cinematographers Jack Bond and Aubrey Dewar's lensing is notably raw. Even the large panoramic vistas from the second half of the film look rough.
I believe it is fair to say that David Mingay's editing compliments the film's lack of traditional rhythmic form. Sally Minford's music is also fitting, though at times it comes dangerously close to being unnerving (the protracted cello solos in particular).
Finally, upon learning about the film's controversial history - many of the actors apparently took large amounts of drugs during the shooting of the film; as revealed by Natasha Morgan in an interview offered in the supplemental features section of this disc, a couple even died – some prospective viewers might rush to dismiss it without even seeing it. I think that this would be very unfortunate. While certainly controversial and difficult to endure, The Other Side is, without a shadow of a doubt, a very impressive achievement.
The Other Side is a film Dusan Makavejev would have loved to direct. It is controversial, provocative and very, very disturbing. Bravo BFI for giving us the opportunity to see these forgotten films! Highly Recommended.
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 1
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения
Ресурс не предоставляет электронные версии произведений, а занимается лишь коллекционированием и каталогизацией ссылок, присылаемых и публикуемых на форуме нашими читателями. Если вы являетесь правообладателем какого-либо представленного материала и не желаете чтобы ссылка на него находилась в нашем каталоге, свяжитесь с нами и мы незамедлительно удалим её. Файлы для обмена на трекере предоставлены пользователями сайта, и администрация не несёт ответственности за их содержание. Просьба не заливать файлы, защищенные авторскими правами, а также файлы нелегального содержания!